Σαν πρώτο βήμα θα ξεκινήσουμε με τα διαφορετικά είδη των ιστοσελίδων. Τα κύρια είδη των ιστοσελίδων που συναντάμε σήμερα είναι:
Οι ιστοσελίδες αυτές έχουν αρκετά ονόματα με τα οποία μπορεί να τις έχετε συναντήσει. Ιστοσελίδες καταλόγου, στατικές, HTML, παρουσίασης και άλλα ονόματα έχουν δωθεί κατά καιρούς. Όλες αυτές οι απόπειρες είναι βασικά ελλειπής στο να εξηγήσουν το σκοπό αυτών των ιστοσελίδων. Αυτό το είδος στοχεύει στο να δελεάσει τον υποψήφιο πελάτη ώστε να έρθει σε επαφή με τον επαγγελματία ή την εταιρία που διαφημίζεται. Οι υποψήφιοι πελάτες έρχονται σε επαφή με την εταιρία είτε μέσω μίας φόρμας επικοινωνίας, είτε μέσω τηλεφώνου είτε πηγαίνοντας στα γραφεία ή στο κατάστημα σας. Αν χρειάζεστε μία διαφημιστική ιστοσελίδα μπορείτε να ακολουθήσετε τα ακόλουθα:
- Χρειάζεστε διαφήμιση, οπότε πηγαίνετε απευθείας σε μία όμορφη και σωστά στημένη μακέτα. Η μακέτα θα σας παρέχει τους κατάλληλους χώρους για να προβάλλεται σωστά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.
- Προσπαθήστε να αποφύγετε τις πολλές εφαρμογές που δείχνουν όμορφα, όπως π.χ. φίλτρα, ημερολόγια, ρολόγια κλπ. Τραβάνε την προσοχή των υποψήφιων πελατών σας μακριά από εσάς και τα προϊόντα σας. Σκεφθείτε αν μπορείτε το ρολόι να το κάνετε ένα Flash animation ενός προϊόντος σας ή μίας υπηρεσίας.
- Καλό είναι να αποφύγετε να προβάλλετε όλόκληρο τον κατάλογό σας. Φανταστείτε το διαφημιστικό σας έντυπο, θα βάζατε κάθε ένα προϊόν και υπηρεσία μέσα σε αυτό; Οι πελάτες δε θα σας ανγνώριζαν για κάποιο προϊόν διότι όλα θα είχαν μικρότερο χώρο. Φυσικά, μπορείτε να προσθέσετε έναν κατάλογο, αλλά η κεντρική σελίδα των προϊόντων σας είναι καλύτερο να περιλαμβάνει λίγα και καλά παρουσιασμένα προϊόντα. μπορείτε πάντα να προσθέσετε ένα σύνδεσμο προς τον πλήρη κατάλογο.
Οι ιστοσελίδες αυτές συνήθως απευθύνονται σε πελάτες ή στο καταναλωτικό κοινό που σας έχουν ήδη επισκεφθεί ή σας γνωρίζουν μετά από επίσκεψη στο κατάστημα ή κάνουν έρευνα αγοράς για κάποιο συγκεκριμένο προϊόν και σας έχουν βρει στο Google ή σε άλλη μηχανή αναζήτησης. Σε αυτές τις ιστοσελίδες υπάρχει ο κατάλογος των προϊόντων και των υπηρεσιών που παρέχετε. Στο βασικό κατάλογο μπορείτε να προσθέσετε κάποιες υπηρεσίες για να διευκολύνετε τον πελάτη να εντοπίσει το κατάλληλο προϊόν σας. Παρακάτω σας αναφέρουμε κάποια δείγματα υπηρεσιών που μπορείτε να ζητήσετε:
- Κατηγορίες. Όταν τα προϊόντα σας είναι αρκετά, είναι προτιμότερο να τα χωρίσετε σε κατηγορίες για να εντοπίζονται γρήγορα και να είναι σχετικά μεταξύ τους. Με αυτό τον τρόπο οι πελάτες σας θα εξετάσουν όλες τις προτάσεις για την ανάγκη τους.
- Υποκατηγορίες. Αν τα προϊόντα είναι πάρα πολλά, δηλαδή μία κατηγορία έχει πάνω από 100 προϊίντα, τότε μπορείτε να χωρίσετε τις υποκατηγορίες σε υποκατηγορίες, όσα επίπεδα χρειάζονται. Μεγάλη προσοχή χρειάζεται διότι είναι εύκολο να καταλήξετε σε υποκατηγορίες που έχουν 2 ή 3 προϊόντα η κάθε μία και αυτό δεν καλό για τον πελάτη.
- Σελιδοποίηση. Όταν εμφανίζουμε στον κατάλογο μεγάλο αριθμό προϊόντων (πάνω από 30), συχνά η σελίδα καθυστερεί να εμφανιστεί στον πελάτη. Μπορείτε να χωρίσετε τον κατάλογο (ή τις κατηγορίες/υποκατηγορίες) σε σελίδες, από 5 έως 20 προϊόντα για να επιταχύνετε την παρουσίαση της ιστοσελίδας.
- Φίλτρα. Αν τα προϊόντα έχουν και άλλα χαρακτηριστικά, όπως χρώμα, μέγεθος, μάρκα και άλλα, οι χρήστες μπορούν να φιλτράρουν τον κατάλογο και να δουν μόνο τα πράσινα προϊόντα.
- Ταξινομήσεις. Μπορείτε επίσης να ενεργοποιήσετε διαφορετικές ταξινομήσεις, όπως από τα καινούργια προς τα παλιά, από το ακριβό προς το φθηνό και ανάποδα, κατά όνομα προϊόντα κλπ.
Ο κατάλογος παρουσιάζει σε συντομία ταπροϊόντα σας. Συνήθως θα βρείτε το όνομα το προϊόντος, την τιμή του, τον κωδικό, μία μικρογραφία και κάποια σύντομη περιγραφή. Ο επισκέπτης μπορεί να πιέσει πάνω σε κάποιο προϊόν για να δει την ολοκληρωμένη παρουσίασή του. Μέσα στην παρουσίαση, ο πελάτης συνήθως βλέπει το όνομα του προϊόντος, την τιμή του, τον κωδικό, φωτογραφίες του προϊόντος που μπορεί να τις μεγενθύνει, την αναλυτική παρουσίαση και άλλα στοιχεία, όπως διαθέσιμα χρώματα, video του προϊόντος.
Συνεχίζοντας την πορεία μας στις ιστοσελίδες, μετά έρχονται τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Αυτές οι ιστοσελίδες σας επιτρέπουν να πουλάτε τα προϊόντα σας στο Internet. Οι πελάτες δημιουργούν παραγγελίες και εσείς τους αποστέλλετε τις παραγγελίες στις διευθύνσεις που έχουν δηλώσει. Αυτή η κατηγορία ιστοσελίδων είναι πιο σύνθετη από τις προηγούμενες, κυρίως λόγω της ασφάλειας που πρέπει να έχετε. Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα που έχουν αναρτηθεί στο Internet, πριν όμως προχωρήσετε σε μία τέτοια επένδυση, σκεφθείτε πρώτα αν αφήνετε το κατάστημά σας ή το γραφίο ξεκλείδωτο όταν φεύγετε το βράδυ. Πολλά τέτοια συστήματα δεν έχουν ούτε τους τυπικούς κανόνες ασφάλειας και αυτό συντελεί στο σκεπτικισμό για την ασφάλεια των συναλλαγών και με τη σειρά του σε λιγότερες παραγγελίες από τους πελάτες. Γνωρίζουμε φυσικά ότι αυτό εν μέρει έχει δημιουργηθεί από την έλλειψη πληροφόρησης πολλών εταιριών ή επαγγελματιών του κλάδου μας. Σας τονίζουμε όμως ότι δεν υπάρχει τίποτα πιο ανησυχητικό από το να σας κλέψουν τα στοιχεία των πελατών σας και να γίνουν βορά σε κάθε λογής παράνομων ενεργειών. Όπως είναι φυσικό, η τεχνολογία έχει δώσει λύσεις σε αυτά τα θέματα σε ικανοποιητικό βαθμό. Αν ακολουθήσετε ορισμένους απλούς κανόνες, μπορείτε άφοβα να εισέλθετε στο ηλεκτρονικό επιχειρείν.
- Ρωτήστε τον κατασκευαστή σας για την υποστήριξη. Οι τεχνολογίες προχωρούν, οπότε τουλάχιστον θα πρέπει να γίνονται ενημερώσεις ασφαλείας.
- Επίσης, ζητήστε να σας περιγραφούν τα μέτρα ασφαλείας και μην μείνετε στις άγνωστες λέξεις, ζητείστε αποσαφήνιση! Είναι δικαίωμά σας να ξέρετε τι μηχανισμοί ασφάλειας υπάρχουν.
Τα ηλεκτρονικά καταστήματα, πέραν των άλλων ενοτήτων που περιλαμβάνουν, ο κατάλογος συνεργάζεται με το σύσητμα παραγγελιών. Μπορείτε να προσαρτήσετε αρκετές υπηρεσίες στον κατάλογο, ανάλογα με τα προϊόντα σας και τις υπηρεσίες σας. Παραδείγματα υπηρεσιών είναι:
- Καλάθι Αγορών. Απαραίτητο για τις παραγγελίες, παρουσιάζει τα επιλεγμένα προϊόντα προς αγορά. Οι πελάτες μπορύν να διαγράψουν προϊόντα ή να παραγγείλουν περισσότερα του ενός τεμάχια.
- Παραγγελίες. Οι πελάτες δηλώνουν τα στοιχεία τις παραγγελίας για να μπορείτε να αποστείλλετε τα προϊόντα και την απόδειξη.
- Πληρωμή. Κατ' ελάχιστο μπορείτε να δεχθείτε πιστωτική κάρτα, αλλά μπορείτε να προσθέσετε κατάθεση σε λογαριασμό, αντικαταβολή και PayPal.
- Τρόποι Αποστολής. Κατ' ελάχιστο, μπορείτε να αποστέλλετε τα προϊόντα με το ταχυδρομείο, το οποίο σημαίνει ότι θα έχετε μία χρέωση για κάθε παραγγελία. Μπορείτε επίσης να προσθέσετε παραλαβή από το κατάστημα και παράδοση με ταχυμεταφορά. Τα κόστη αποστολής μπορούν επίσης να είναι ανάλογα με την περιοχή και το βάρος της παραγγελίας.
- Διαθεσιμότητα. Το στοκ σας μπορεί να μειώνεται με κάθε παραγγελία, μέχρις ότου να εξαντληθεί. Το ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να το λάβει υπόψη ώστε να εμποδίσει τελείως τις παραγγελίες ή να ενημερώσει τον πελάτη για την καθυστέρηση στην παραγγελία.
- Πελάτες. Οι πελάτες σας μπορύν να εγγράφονται στο κατάστημα, από όπου μπορύν να βλέπουν όλες τις παραγγελίες (αρχείο) και το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η παράδοση της νέας παραγγελίας.
- Προσφορές. Το ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να κάνει προσφορές σε προϊόντα με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
- Επιλογή Νομίσματος. Αν δουλεύετε με το εξωτερικό, μπορείτε να προσθέσετε στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα τη δυνατότητα να επιλέγουν οι πελάτες το νόμισμα στο οποίο θέλουν να βλέπουν τις τιμές.
- Φ.Π.Α.. Μπορείτε να δημιουργήσετε διάφορες ζώνες Φ.Π.Α., όπως το μειωμένο στην Ελλάδα ή σε κάποιες χώρες να αφαιρείται ή να είναι διαφορετικό.
- Νέα Προϊόντα. Τίποτα δεν είναι πιο δελεαστικό στον πελάτη από το να βλέπει εύκολα και γρήγορα τα νέα προϊόντα του καταλόγου σας.
- Δημοφιλή Προϊόντα. Μπορείτε να προσθέσετε τη δυνατότητα να εμφανίζονται τα προϊόντα που βλέπουν οι πελάτες περισσότερο, ώστε να αυξήσετε ακόμη περισσότερο τη ζήτησή τους.
- Σχετικά Προϊόντα. Όταν κάποιος πελάτης βλέπει την αναλυτική παρουσίαση ενός προϊόντος, το κατάστημα μπορεί να του προτείνει άλλα σχετικά προϊόντα με αυτό που βλέπει.
- Wishlist. Οι πελάτες που έχουν εγγραφεί στο ηλεκτρονικό κατάστημα μπορούν να διατηρούν μία wishlist. Σε αυτή μπορύν να τοποθετούν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν ώστε να τα βρίσκουν εύκολα.
- Σύγκριση Προϊόντων. Όταν τα προϊόντα σας μπορούν να συγκριθούν μεταξύ τους, μπορείτε να δώσετε τη δυνατότητα στους πελάτες να συγκρίνουν τα προϊόντα μεταξύ τους.
Έχετε μία πετυχημένη ιδέα για να φέρετε ανθρώπους κοντά σας; Τίποτα δεν μπορεί να είναι πιο άμεσο από τη δημιουργία μίας ηλεκτρονικής κοινότητας. Οι χρήστες επικοινωνούν μεταξύ τους μέσα από ένα σύνολο εργαλείων, όπως:
- Forum. Δημιουργήστε συζητήσεις για τα αγαπημένα σας θέματα.
- Shoutbox. Πείτε σε όλους τι σκάφτεστε.
- Chat. Μιλήστε με όλους σε real-time.
- Private Chat. Μιλήστε με τους online φίλους σας ένας προς έναν.
- Μηνύματα. Στείλτε μηνύματα σε άλλους χρήστες.
- Blog. Εκφράστε τις απόψεις σας και αφήστε τους υπόλοιπους να σχολιάσουν.
Ελπίζουμε να σας βοηθήσαμε με τις παραπάνω σημειώσεις στο δρόμο της ηλεκτρονικής επιχειρηματικότητας. Αν θέλετε επιπολέον πληροφορίες, μπορείτε να δείτε πιο αναλυτικά τις υπηρεσίες μας τόσο για την κατασκευή των ιστοσελίδων όσο και για τις υπόλοιπες υπηρεσίες μας που σχετίζονται με την κατασκευή και υποστήριξη. Τέλος να σας ευχαριστήσουμε για το ενδιαφέρον σας και ελπίζουμε να μας επιλέξετε για την κατασκευή της δικής σας ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ.